zaterdag 30 mei 2020

Koninklijk bezoek

In 2015, toen Museum Galerie RAT nog Atelier Maria Roelofsen heette en zich bevond op nummer 6 op de Burgwal, kwam mij ter ore dat Koningin Maxima een werkbezoek zou brengen aan Burgwal 20, toen nog het kantoor van TexelEnergie.
Ik stond in die tijd vaak kwijlend door de smalle luxaflex van het gebouw te turen. Toen de werknemers er net in kwamen hadden ze werk van mij te leen om de boel een beetje op te vrolijken. Zo had ik de ruimte tot mij kunnen nemen en ik voelde een diep verlangen om ooit het pand te mogen inrichten als museum.
Ik hoopte dat Maxima nog een bezoekje zou brengen aan mijn kleine huiskamermuseumpje van dat moment, maar het bleef stil en ik besloot toch even poolshoogte te nemen in de straat.
Er stonden al wat mensen bij het pand te wachten om een glimp op te vangen als ze naar buiten zou komen. Een grote zwarte auto kwam de straat in. Hij stopte voor het pand en, omringd door beveiligers, verscheen Maxima in de deuropening. 
Ik dacht niet: "daar is ze!" In mijn gedachten ging ik het pand binnen met al mijn wezens van gejutte materialen.
Huiskameratelier op Burgwal 6

Maxima op werkbezoek
Burgwal 20,
kantoor TexelEnergie

2017 Opening Museum Galerie RAT
door Ada de Wolf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.