vrijdag 8 mei 2020

Apodophoria 3

Vanmorgen in alle vroegte werd ik om 5.00 uur wakker.
Ja, nu hoorde ik ze duidelijk onder de pannen tegen het dakbeschot krabbelen en ook het gieren en piepen van de gierzwaluw was heel duidelijk te horen, alsof ze ook op de zolder hun bedje hadden gespreid. Wat een drukte zo vroeg in de ochtend. Ik probeerde er achter te komen waar ze precies zaten en tuurde met mijn oren gespitst tussen de oude balken door. Ik kwam tot de conclusie dat het echt wel vlak boven mijn hoofd moest zijn. Ik deed mijn oordoppen in. Wat een gezelligheid; zij in hun nestje en ik in de mijne... Wonder boven wonder werd ik pas om 7.30 uur weer wakker. De oordoppen hadden hun werk gedaan.
Door het dakraampje probeerde ik iets te ontdekken, maar terwijl ik mijn ogen langs de oranje pannen liet glijden kon ik niets ontdekken dat ook maar enigszins op een nestelactiviteit leek.
Na het ontbijt besloot ik eens een kijkje te nemen aan de kerkkant.
Daar zag ik er duidelijk 6 door het luchtruim schieten.
Drie paartjes, maar ik zag ze nergens onder de pannen duiken.
Ze waren te druk met insecten eten en elkaar het hof maken denk ik.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.