zaterdag 23 mei 2020

Huwelijksgeluk

Ik heb het boek 'Huwelijksgeluk' van Tolstoj herlezen. Ooit las ik het op zoek naar helderheid omtrent de ingewikkelde materie van de liefde tussen twee mensen. Ik was een jaar of 25. Nu ben ik 57 jaar en ik heb het boek weer in één adem uitgelezen. De innerlijke wereld van een jonge vrouw, die een relatie begint met een man (een stukje ouder) wordt haarfijn ontrafeld door Tolstoj. Hoe ga je het leven samen vormgeven en in hoeverre kun je daarin dan nog je gelukkige zelf zijn met al je goede en minder goede eigenschappen, mogelijkheden en onmogelijkheden? Neem je elkaar mee of verlies je elkaar uit het oog... Het leven als een roman; iedere dag schrijven we weer een stukje.

 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.