woensdag 8 augustus 2018

Niemandsland

Na alweer een lange ochtend van benauwde warmte, wachten we op een stel uit Italië dat de Museumkamer heeft geboekt. Ondertussen doet Goossen wat aan de boekhouding in de tegen de zon gebarricadeerde warme serre, die nu onze veredelde stacaravan is.
Ik hang de lakens op van een dit keer besmeurd bed (iets met massage olie all over the place). De vlekken zijn er niet uitgegaan, zowel het onderlaken als de dekbedhoes zijn naar de Filistijnen. Op alle overnachtingen die we hebben gehad is dit pas de tweede keer.
Maar met mijn toch al niet al te beste humeur vanwege de warmte (dunne huid, zweten, rode kop en niets doen is niet mijn sterkste kant) is dit toch de druppel en van een rondje centrum Den Burg word ik ook niet vrolijk.
Het nieuwe stel neemt zijn intrek in de inmiddels tot in de puntjes schoongemaakte kamer. En wij zijn, het is een uur of vier, klaar om naar het strand te gaan. Nee, nog geen enkele keer deze zomer hebben we verkoeling gezocht aan zee, omdat het er domweg niet van is gekomen. Nu dan eindelijk met boeken, wat fruit, stoeltjes en de hond in het autootje. Bij Paal 9, met onze voetzolen door het oververhitte zand, linksaf, moeten we een behoorlijk aantal meters doorlopen voordat we de mensenmassa een beetje voorbij zijn.
Een eerste verkwikkende duik in helder zeewater volgt. Zelfs Paula houdt het niet alleen bij pootje baden dit keer en waagt het erop. Ondanks dat de dag bijna ten einde is en veel mensen het boeltje bij elkaar rapen, zien we nog veel poepbruine mensen vertoeven op het strand. Zij liggen al de hele dag in het agressieve zonnetje te bakken en genieten nog even van de laatste snikhete namiddag van de zomer.
Van lezen komt het niet. We dommelen om de beurt in.
Morgen gewoon, met normaal weer, lekker aan het werk, want de toerist uithangen is voor mij niet weggelegd. Ik kom dan terecht in een niemandsland waar ik gedwongen word niets te doen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.