zondag 14 maart 2021

Vlechtwerk

Jaren voordat ik me ontpopte tot beeldend kunstenaar waren de twee mooiste kunstwerken al gemaakt; op de zoektocht naar wie ik was en wat ik wilde met mijn leven wist ik één ding zeker:
ik wilde moeder worden. Op mijn 27ste kregen we ons eerste meisje en ruim anderhalf jaar later kwam er een tweede. 
Als kunstenaar werd ik moeder en als moeder kunstenaar (al had ik dat destijds nog niet zo duidelijk voor ogen). Ik werkte met het 'materiaal' dat voorhanden was en stopte er heel veel liefde in. 
Om het wat klinisch te zeggen: de eigenschappen van het 'materiaal' bracht ik als autodidact in kaart;
wat schaven hier, wat lijmen daar. En kijken wat er gebeurt. Alle emoties die een mens maar kan hebben kwamen op die reis voorbij. Op een dag zie je dat de kunstwerken 'af' zijn en je hoopt dat ze een fijne plek vinden ergens op de wereld, waar ze goed tot hun recht komen. 
 
Zie je mijn werk dan zie je mij, dan zie je mijn meisjes, dan zie je een leven.
 
 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.