donderdag 31 mei 2018

"De vogel is dood"

Soms gaat er wel eens wat mis bij mensen thuis die een werk van mij hebben. Zo ook bij Dick en Marjan Bos van De Waddenlodge op Texel. Dick kwam vanmiddag Museum Galerie RAT binnen en zei: "de vogel is dood". Uit een plastic zak haalde hij de sculptuur van drijfhout tevoorschijn. Ik zag nu ook dat het niet goed gesteld was met het object uit 2015 van gejutte houtjes en een gekrulde schoenzool; in losse onderdelen lag hij op de tafel. Dick mompelde iets over een stukadoor die iets te ruw te werk was gegaan. Ik nam de vogel van hem over en beloofde beterschap. Best nog lastig omdat ik natuurlijk niet precies dezelfde houtjes in huis heb. Dick propte de plastic zak in de achterzak van zijn korte broek: "We zijn nog tot zaterdag hier, geef maar een seintje." Nou Dick en Marjan, deze tegenslag in het leven van de vogel heeft hem voorgoed veranderd, ik hoop dat jullie hem nog herkennen. Hij wacht op jullie.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.