vrijdag 9 maart 2012

'De Tarzan van de schapen'

Bij het uitlaten van de hond zag ik een schaap in de modder op z'n rug liggen, naast een aluminium voederbak. Eerst dacht ik dat ze dood was, maar na enkele secondes maakte ze nog een wanhopige beweging. Het was wel duidelijk dat ze zonder hulp nooit overeind kon komen! Ik sprong over het hek en trok het grote, hoogzwangere schaap in één keer aan haar vacht omhoog. Meteen liep ze naar de trog met hooi en begon te eten. Ik kon alleen maar denken: wat nou als ik niet deze kant was uitgelopen met de hond? Op onderstaand filmpje zie je volgens mij het lammetje in de buik nog een keer schoppen.
Van Jan Wolkers komt aanstaande zaterdag een nieuw boek uit met de titel 'De Tarzan van de schapen' . Ik voelde me vandaag even de Tarzan van de schapen hahaha, ook omdat ik direct na deze reddingsactie nóg twee schapen van de verstikkingsdood heb gered! Ze lagen in het weiland achter de boederij op hun rug. Doordat ze nu hoogzwanger zijn gaat het omhoogkomen nog moeilijker. Een voorbijkomende fietser zag mij rennend van het ene schaap naar het andere en stak haar hand op.
Geweldig gevoel dat redden van schapen! Gevolg is wel dat als ik op de boerderij ben ik nu constant de schapen met mijn verrekijker in de gaten hou en als ik er niet ben ik met een bezorgd gevoel blijf zitten.
Onbegrijpelijk dat Jeroen Eisinga, kunstenaar, een verwenteld schaap gefilmd heeft bij wijze van kunstproject zonder het dier te helpen...

Het geredde schaap direct na zijn bevrijdingsactie



Het geredde schaap zat onder de modder














De wei waar ik een bruin en een wit schaap weer op vier pootjes zette.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.